Waarom kent Jannetta de geheimen
van succesvolle makelaars?
Jannetta Dorsman (1966) heeft bij een groot aantal (inter)nationale organisaties expertise opgebouwd op het gebied van Verkoop, Marketing, Automatisering en Procesoptimalisatie.
Zij startte haar carrière in 1986 met het automatiseren van de management informatiesystemen bij één van de grootste banken van Nederland.
Haar interesse in het automatiseren van belangrijke onderdelen werd in die tijd ontwikkeld. Een aantal jaren later (1991) vervolgde zij haar carrière door zich te specialiseren in de verkoop, marketing en communicatie van automatiseringsoplossingen t.b.v. de optimalisatie van bedrijfsprocessen. Het opzetten van de Nederlandse vestigingen van buitenlandse softwareleveranciers was hierbij een belangrijk onderdeel. Jannetta was daarbij verantwoordelijk voor zowel de interne organisatie als de verkoop, marketing en communicatie.
De klanten en opdrachtgevers waar zij voor werkte, bestonden vrijwel allemaal uit middelgrote tot grote, vaak internationale ondernemingen, waar professionaliteit en kwaliteit van dienstverlening voorop stonden. Een groot scala aan management theorieën en tools werden hierbij ingezet.
Jannetta heeft zichzelf daarbij altijd de vraag gesteld: “wat zou er gebeuren als je deze professionele managementtheorieën, methodes, modellen, inzichten en systemen, etc. zou inzetten en gebruiken voor het MKB?
Toen haar partner in 2005 besloot een eigen makelaarskantoor te starten, bracht zij al haar kennis, ideeën en concepten in de praktijk. Een duidelijke visie werd ontwikkeld, doelgroep bepaald, interne processsen onder de loep genomen en geoptimaliseerd en een heldere marketingaanpak ontwikkeld. Deze marketingstrategie werd door alle elementen in het nieuwe makelaarskantoor tot in het kleinste detail doorgevoerd. Mede hierdoor nam dit kantoor binnen 9 maanden na opening een top 3 positie in. En dat in een gemeente met 60.000 inwoners, waar naast een handjevol andere kantoren al 20 NVM kantoren gevestigd waren.
De toepassing van Nieuwe Media en het concept Makelaar 2.0 nemen een belangrijke plek in bij Jannetta Dorsman. Onder Makelaar 2.0 verstaat zij vooral de transformatie van monoloog naar dialoog, al dan niet ondersteund door Nieuwe Media.
Interactieve websites, Google zoekmachine optimalisatie, Google Adwords, Email-marketing (o.a. Email-Nieuwsbrieven), Online Video (YouTube), Weblogs en Sociale netwerken (o.a. Hyves, LinkedIn, Twitter) spelen hierbij een belangrijke rol.
Daarbij heeft zij de stellige overtuiging dat je geen Nieuwe Media moet toepassen, omdat het ‘hip’ of ‘trendy’ is, maar omdat het bij je kantoor, je persoon, je visie en je strategie past. Dus geen ‘gehaktballen met slagroom’, om met Seth Godin te spreken.
Vanaf september 2009 geeft Jannetta bij NVM SOM een 3-tal trainingen rondom het concept Makelaar 2.0.
En, heb ik je overtuigd dat ik je kan inwijden
in de geheimen van succesvolle makelaars?
Download dan snel alsnog jouw gratis exemplaar van het eBook “De 10 Geheimen Van Succesvolle Makelaars”
Recente reacties