
Katie Lance en Jannetta Dorsman
‘’Can I have a talk with you later today? Would love to ask some questions for te Dutch realtors’’. Dankzij dit berichtje stond ik een dag later tegenover Katie Lance. Ik stuurde het berichtje naar haar tijdens Real Estate Connect. Katie had zo’n inspirerende presentatie gegeven, dat zij in mijn interview-lijstje niet kon ontbreken!
Katie Lance is de Social Media Director van Inman News waar ze alle Social Media kanalen van Inman News managet, zoals Twitter, Facebook, YouTube en LinkedIn. Hiernaast houdt Katie ook een blog bij over de Future of Real Estate Marketing waarop zij artikelen schrijft voor makelaars over Social Media en marketing.
Een makelaar kan volgens Katie niet zonder Facebook. ‘’Praktisch de hele wereld zit op Facebook, het is de nummer één Sociaal Netwerk wereldwijd. Deze verzamelplaats om mensen te ontmoeten zorgt voor interactie en het genereren van leads. Facebook kan echt niet worden genegeerd.’’ Wat Katie hierbij aangeeft is dat het voor bedrijven niet alleen belangrijk is om een bedrijfspagina te hebben, maar je moet ook zeker niet je persoonlijke pagina vergeten.
Naast deze trend geeft Katie nog meer belangrijke trends aan waar je als bedrijf bij stil moet staan. Een daarvan is mobiel, en denk hierbij ook aan mobiel adverteren via bijvoorbeeld Facebook. Het is dan ook erg belangrijk om je website te optimaliseren, zodat deze op de smartphone ook toegankelijk is.
Een andere trend die Katie aangeeft is content ‘verzamelen’. Dit houdt in dat externe content in een logische context wordt verzameld in één informatie-portaal. Jij biedt zo de mogelijkheid dat er gezocht kan worden op één plek waar alle informatie te vinden is, in plaats van informatie die op verschillende plekken wordt aangeboden. Zo bereik je in grote getalen je doelgroep(en) online. Inderdaad wel handig met dit enorme aantal mogelijkheden om content te plaatsen! Het scheelt echt enorm veel tijd.
Men is vaak wat schuchter tegenover het creëren van content. Vaak wordt er gedacht dat je talent moet hebben om content te creëren. Maar je hoeft niet per se een enorm goeie schrijver te zijn, en dit benadrukt Katie ook. Content bestaat niet altijd uit grote blogs of informatiepagina’s. Content is ook een foto of een filmpje. En beschrijf hierbij dan bijvoorbeeld kort (kan zelfs in één zin) waarom je deze foto gemaakt hebt. Zo heb je een heel verhaal in twee kleine creaties! Ook kan je als makelaar je op deze manier positioneren als iemand die zijn omgeving beter kent dan wie dan ook.
‘’Wees consequent met je aanwezigheid op de sociale netwerken.’’ Dit was een laatste tip die Katie meegaf tijdens mijn interview. Al heb je maar vijftien minuten per dag, gebruik die tijd. Heb je geen tijd? Maak dan tijd. ‘’Je hoeft niet de hele dag op Facebook te zitten, maar als je wel consequent bent, dan zul je ook resultaat zien.’’
Recente reacties