Stel dat iemand met wie je een goede relatie dacht te hebben, tegen je zegt: “I want a divorce!”.
De meeste mensen zullen zich een ongeluk schrikken. Zich afvragen waar het mis is gegaan. Proberen te onderzoek wat de oorzaak is en of er nog een oplossing is. Stel dat die oplossing je dan nog aangedragen wordt, dan sla je dat zeker niet af. Toch?
En toch komt het vaker voor dan je denkt.
Kijk maar eens naar het volgende filmpje:
Veel bedrijven denk nog altijd dat het genoeg is om te adverteren en een flashy website te hebben, waarop ze vertellen hoe goed ze zijn. Ze zijn er heilig van overtuigd dat de klanten dan vanzelf binnen zullen (blijven) stromen.
Vandaag de dag gaat dat dus niet meer op. Interactie met de klant (dialoog ipv monoloog), oprechte aandacht en interesse tonen en de klant betrekken bij je product of dienst wordt meer en meer noodzakelijk.
En niet alleen dat, je kunt nog wel eens versteld staan van de positieve reacties die een kleine aanpassing in je marketingbeleid kan opleveren. Ook met weinig budget, maar met een uitgekiende online marketing in combinatie met oprechte aandacht bij persoonlijk contact, is het in veel branches gemakkelijk ‘scoren’.
En een tevreden klant wordt een ambassadeur voor jouw bedrijf. Deze ‘ambassadeur’ zal vervolgens jouw bedrijf spontaan aanbevelen bij anderen, wat weer nieuwe klanten oplevert, dat is intussen ook wel bewezen.
En daarmee komen we via een scheidingsaanvraag toch weer bij mijn stokpaardje aan: het creëren van ambassadeurs.
De vraag is, wat heb je liever? Scheiden of trouwe relaties?
Dan kies ik toch liever voor de trouwe relaties,
investeer in je klanten, ze kopen immers ook bij jou.
erg leuke site trouwens.
Groet,
Job van den Broek