Door Jannetta Dorsman
Eindelijk.
Een eigen blog.
Maanden heb ik er tegen aan zitten hikken. Maar nu kan ik er echt niet langer omheen.
Hoe kan het ook anders, als je met Ondernemers RESULTAAT en Makelaars RESULTAAT advies wil geven over alle mogelijkheden van web 2.0?
Als je ze wilt gaan vertellen hoe belangrijk het is om zichtbaar te zijn op het internet?
Dat emailmarketing ongeveer het minste is, wat je moet doen.
Hoe belangrijk het is om van je te laten horen in deze tijd van sociale netwerken, zoals Flickr, YouTube, SlideShare,, etc.
Dat Bloggen bijna een must wordt voor de makelaar van vandaag? De nieuwe makelaar?
De makelaar 2.0!
Bestaat die dan? Volgens Boris Geheniau op Marketingfacts niet.
Hij roemt een Amerikaanse makelaar, die een bijzonder origineel filmpje op YouTube heeft geplaatst, wat hem niet alleen een award, maar vooral ook een snelle verkoop en tevreden klanten oplevert.
En dat laatste is nu juist wat ik al zo lang verkondig: tevreden klanten, dat is waar het uiteindelijk om draait.
Zo tevreden, dat ze spontaan over jou gaan vertellen. Oftewel ambassadeurs, één van de favoriete onderwerpen van Jos Burgers.
En dan is web 2.0 alleen een handige tool om je klanten hun tevredenheid te laten uiten via reacties op je blog, foto’s of filmpjes. Of over je te praten op een internetforum of in één van de vele sociale netwerken.
Laat die tevreden klanten maar komen. Ik ben er klaar voor.
Want ik heb eindelijk een blog…
Hoi Jannetta,
Dank voor de vermelding.
Gisteren een bijzondere meetup gehad met Brad Inman van http://www.inman.com. Hierbij waren alle grote projectontwikkelaars aanwezig, alle huizenzoeksites: Funda, Jaap, Brixter en Moviq en enkele uitgevers. Terwijl het hier over internet en “real estate” was het slechts 1 (!!!) makelaar opgevallen dat dit wellicht een belangrijke bijeenkomst zou kunnen zijn. Het lijkt erop dat “de” makelaar internet simpelweg nog niet snapt of onderschat…
Groet,
Boris
Hoi Boris,
Ik ben het met je eens, dat voor bijna alle makelaars het internet en alle mogelijkheden daarrond de ‘ver-van-mijn-bed-show’ is.
Zelf denk ik dat het meer is dat ze het niet begrijpen, dan dat ze het onderschatten, alhoewel dat laatste natuurlijk ook het logische gevolg is van het eerste…
Ondanks dat probeer ik op een heel praktische en pragmatische manier die mogelijkheden toch bij hen te introduceren. Een soms langzaam, maar zeker bevredigend traject. Want zodra ik weer een kantoor heb, die het schoorvoetend gaat toepassen, is instant succes het resultaat. In het land der blinden is eenoog immers nog altijd koning…
Overigens blijf ik geloven in de Makelaar 2.0. Hij zal misschien nog niet in grote getale opstaan, maar hij is er wel! Of komt er wel, dat kan natuurlijk ook… 🙂
Nee dan die Ambtenaar 2.0. Hoe stoeien ambtenaren met Web 2.0 en wat betekend het voor ze in hun werk? En mogen ze eigenlijk wel bestaan binnen de overheid. Grappig en leerzaam voor iedereen die met diezelfde overheid te maken heeft. Google gerust eens op het boek, ze sturen het je nog gratis toe. Waar subsidie van de overheid aan de overheid al niet goed voor is.
Gelukkig hebben we twitterende Maxime nog, tenminste iemand die speels genoeg is om de waarde van social media te begrijpen. 😉
Pingback: Videopresentatie van woningen « Jannetta Dorsman
Pingback: Makelaar 2.0 begint aan opmars in Nederland « Makelaar 2.0
Pingback: Makelaar 2.0 begint aan opmars in Nederland - Jannetta Dorsman