In de media

Geldgids (Consumentenbond) – nummer 8 december 2012

Verkoop woning vergt creativiteit

Gebruik van sociale media
Verkopers kunnen ook gebruikmaken van sociale media – zoals Facebook, LinkedIn en YouTube – om verkoop te bevorderen, stelt Jannetta Dorsman, vastgoedmarketeer en docente social media. Want hoewel het volgens haar niet lukt om een huis te verkopen via sociale media, kunnen ze wel heel goed ingezet worden als onderdeel van een marketingstrategie.

Lees het hele artikel hier.

Geldgids-van-de-Consumentenbond

———————————————————-

BOUWkavels – nummer 3 2012

Promotie via ‘vrienden’
Jannetta Dorsman van Ondernemers  RESULTAAT is vastgoedmarketeer en docente social media. Zij ziet een mooie rol weggelegd voor de social media bij je verkoopstrategie. “Funda in combinatie met de makelaar is de basis.”

Lees het hele artikel hier.

cover bouwkavels

 

 

 

 

 

 

———————————————————-

Volkskrant 12 juli 2012

Makelaars overleven met bezuinigingen en specialisatie. En sommige zien zelfs kans een nieuwe markt aan te boren.

In een oude verffabriek tussen bouwmarkt Gamma en de brandweer houden makelaar René Hoksbergen en zijn compagnon Jannetta Dorsman kantoor. Klanten komen er amper op dit afgelegen bedrijventerrein bij Zeist.

Lees het hele artikel hier.

Logo Volkskrant

 

 

 

———————————————————-

Vastgoed mei 2012

Stenenmakelaar of mensenmakelaar?

Makelaars moeten alles weten van de objecten die ze verkopen. Althans, dat vinden de ‘stenenmakelaars’. ‘Mensenmakelaars’ stellen juist de relatie met de klant voorop. Wat kenmerkt de één en de ander? En: met wie is de klant het best gediend?

Lees het artikel hier.

Stenenmakelaar of mensenmakelaar - vastgoed mei 2012

 

 

 

 

 

 

 

———————————————————-

Vastgoed mei 2012

Sociale Media in de makelaardij – de do’s en don’ts

In de makelaardij draait alles om aanbevelingen en relaties. Sociale media zijn een uitgelezen middel om in contact te komen met potentiële kopers en uw naam te verspreiden. Maar hoe maakt u nu het beste gebruik van LinkedIn, Facebook en Twitter?

Lees het artikel hier.

Social media in de makelaardij: do's and don'ts - vastgoed mei 2012

 

 

 

 

 

 

 

 

———————————————————-

 Ontwaacken op ’t strand – 5 mei 2012

Pieter Kuijt interviewt Jannetta over het digitaal ondertekenen van de koopakte.

Ontwaacken op ’t strand – digitaal ondertekenen van koopakte

———————————————————-

 Metro Nieuws – mei 2012

In de Metro een interview over het verkopen van je huis met Social Media. En of je dat met of zonder makelaar kunt doen.

Je huis verkopen via je eigen vriendennetwerk met Social MediaJannetta Dorsman in de Metro: Je huis verkopen met Social Media

Je huis verkopen met Social Media

———————————————————-

Notariaat Magazine – maart 2012

voorkant Notariaat Magazine

Tekst: Jessica Hendriks

Begin februari organiseerde de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) de praktijkcursus Notaris 2.0. Deelnemers die dachten die dag te leren hoe zij moeten werken met Twitter of Facebook kwamen bedrogen uit. De dag was vooral bedoeld om branchegenoten van het toetsenbordvrees af te helpen. ‘Communiceer op het internet in de taal van je cliënt, dan ben je spekkoper’, aldus cursusleidster Jannetta Dorsman.

Lees het hele artikel hier.

———————————————————-

Ontwaacken op ’t strand – 25 februari 2012

Pieter Kuijt interviewt Jannetta over Pinterest.

Ontwaacken op ’t strand – Pinterest

———————————————————-

Vastgoed – januari 2012

Vastgoed januari 2012

Tekst: Sander Peters, geplaatst in: Vastgoed (januari 2012)

Tussen 11 en 13 januari vormde New York City weer het toneel van Real Estate Connect, een twee keer per jaar georganiseerd congres over makelaardij, sociale media en internettechnologie. Zoals in veel sectoren lopen de Verenigde Staten ook op dit gebied voorop. Wat nu daar gebeurt, gebeurt straks hier. Samen met ooggetuige Jannetta Dorsman probeert Vastgoed de belangrijkste trends te ‘vangen’.

Lees het hele artikel uit Vastgoed hier.

———————————————————-

 

Succesvol met sociale media van Stefaan Lammertyn.
(1e druk, 2011)

In het boek kan je de reactie van Jannetta vinden op blz. 103.

Lees nu de reactie van Jannetta!

———————————————————-

Brabants Dagblad – 21 december 2011
Logo Brabants Dagblad

“Huizenprijzen dalen in versneld tempo”

De huizenprijzen zijn in november opnieuw gedaald. Ten opzichte van november 2010 was een woning in Nederland gemiddeld 3,3 procent goedkoper. De daling is groter dan die in oktober.

Lees het hele artikel van het Brabants Dagblad hier.

———————————————————-

Notariaat magazine – juli/augustus 2011

Notariaat Mag1

Vragen staat vrij
Waarom zijn sociale media voor mij als (kandidaat-) notaris nuttig?

Lees het antwoord hier

———————————————————-

Notariaat magazine – april 2011

Notariaat Mag1

‘Twitter is net een kroeg’

Bloggen, chatten en online netwerken op Linkedin, Facebook en Twitter. Is dat nu echt iets voor een notaris? Jannetta Dorsman, docent van de cursus Notaris 2.0, vindt van wel. Nieuwe media en sociale netwerken werken laagdrempelig en brengen de notaris dichter bij de klant. ‘Je kunt “meeluisteren” met gesprekken gesprekken over verhuizen of trouwen en je expertise direct tonen door je in het gesprek te mengen.’

Lees hier het volledige artikel.

———————————————————-

“Jannetta was right”
(23 maart 2010)

Twee maanden geleden
Ongeveer twee maanden geleden was ik op bezoek bij makelaar 2.0 Guru Janetta Dorsman. We hadden een ontzettend leuk gesprek, onder andere over de inzet van sociale media toen ze me vroeg of ik al twitterde. Ik ontstak in een tirade tegen twitter in het kader van wat de boer niet kent…

Lees hier de volledige blog van Gerben Nijmeijer.

———————————————————-

Vastgoed – november 2009

‘Twitter werkt als een kroeg’

In de cursus makelaar 2.0 vertelt docent Jannetta Dorsman makelaars hoe belangrijk nieuwe media zijn voor hun bedrijf. En hoe ze die kunnen inzetten: “Zorg dat je gevonden wordt. Op Google, Funda en sociale netwerken.”

Lees hier het volledige artikel uit de Vastgoed editie 9 van 2009

———————————————————-