Geldgids (Consumentenbond) – nummer 8 december 2012
Verkoop woning vergt creativiteit
Gebruik van sociale media
Verkopers kunnen ook gebruikmaken van sociale media – zoals Facebook, LinkedIn en YouTube – om verkoop te bevorderen, stelt Jannetta Dorsman, vastgoedmarketeer en docente social media. Want hoewel het volgens haar niet lukt om een huis te verkopen via sociale media, kunnen ze wel heel goed ingezet worden als onderdeel van een marketingstrategie.
———————————————————-
BOUWkavels – nummer 3 2012
Promotie via ‘vrienden’
Jannetta Dorsman van Ondernemers RESULTAAT is vastgoedmarketeer en docente social media. Zij ziet een mooie rol weggelegd voor de social media bij je verkoopstrategie. “Funda in combinatie met de makelaar is de basis.”
———————————————————-
Volkskrant 12 juli 2012
Makelaars overleven met bezuinigingen en specialisatie. En sommige zien zelfs kans een nieuwe markt aan te boren.
In een oude verffabriek tussen bouwmarkt Gamma en de brandweer houden makelaar René Hoksbergen en zijn compagnon Jannetta Dorsman kantoor. Klanten komen er amper op dit afgelegen bedrijventerrein bij Zeist.
———————————————————-
Vastgoed mei 2012
Stenenmakelaar of mensenmakelaar?
Makelaars moeten alles weten van de objecten die ze verkopen. Althans, dat vinden de ‘stenenmakelaars’. ‘Mensenmakelaars’ stellen juist de relatie met de klant voorop. Wat kenmerkt de één en de ander? En: met wie is de klant het best gediend?
———————————————————-
Sociale Media in de makelaardij – de do’s en don’ts
In de makelaardij draait alles om aanbevelingen en relaties. Sociale media zijn een uitgelezen middel om in contact te komen met potentiële kopers en uw naam te verspreiden. Maar hoe maakt u nu het beste gebruik van LinkedIn, Facebook en Twitter?
———————————————————-
Pieter Kuijt interviewt Jannetta over het digitaal ondertekenen van de koopakte.
Ontwaacken op ’t strand – digitaal ondertekenen van koopakte
———————————————————-
In de Metro een interview over het verkopen van je huis met Social Media. En of je dat met of zonder makelaar kunt doen.
Je huis verkopen met Social Media
———————————————————-
Notariaat Magazine – maart 2012
Tekst: Jessica Hendriks
Begin februari organiseerde de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) de praktijkcursus Notaris 2.0. Deelnemers die dachten die dag te leren hoe zij moeten werken met Twitter of Facebook kwamen bedrogen uit. De dag was vooral bedoeld om branchegenoten van het toetsenbordvrees af te helpen. ‘Communiceer op het internet in de taal van je cliënt, dan ben je spekkoper’, aldus cursusleidster Jannetta Dorsman.
———————————————————-
Ontwaacken op ’t strand – 25 februari 2012
Pieter Kuijt interviewt Jannetta over Pinterest.
Ontwaacken op ’t strand – Pinterest
———————————————————-
Vastgoed – januari 2012
Tekst: Sander Peters, geplaatst in: Vastgoed (januari 2012)
Tussen 11 en 13 januari vormde New York City weer het toneel van Real Estate Connect, een twee keer per jaar georganiseerd congres over makelaardij, sociale media en internettechnologie. Zoals in veel sectoren lopen de Verenigde Staten ook op dit gebied voorop. Wat nu daar gebeurt, gebeurt straks hier. Samen met ooggetuige Jannetta Dorsman probeert Vastgoed de belangrijkste trends te ‘vangen’.
Lees het hele artikel uit Vastgoed hier.
———————————————————-
Succesvol met sociale media van Stefaan Lammertyn.
(1e druk, 2011)
In het boek kan je de reactie van Jannetta vinden op blz. 103.
Lees nu de reactie van Jannetta!
———————————————————-

“Huizenprijzen dalen in versneld tempo”
De huizenprijzen zijn in november opnieuw gedaald. Ten opzichte van november 2010 was een woning in Nederland gemiddeld 3,3 procent goedkoper. De daling is groter dan die in oktober.
Lees het hele artikel van het Brabants Dagblad hier.
———————————————————-
Notariaat magazine – juli/augustus 2011
Vragen staat vrij
Waarom zijn sociale media voor mij als (kandidaat-) notaris nuttig?
———————————————————-
Notariaat magazine – april 2011
‘Twitter is net een kroeg’
Bloggen, chatten en online netwerken op Linkedin, Facebook en Twitter. Is dat nu echt iets voor een notaris? Jannetta Dorsman, docent van de cursus Notaris 2.0, vindt van wel. Nieuwe media en sociale netwerken werken laagdrempelig en brengen de notaris dichter bij de klant. ‘Je kunt “meeluisteren” met gesprekken gesprekken over verhuizen of trouwen en je expertise direct tonen door je in het gesprek te mengen.’
Lees hier het volledige artikel.
———————————————————-
“Jannetta was right”
(23 maart 2010)
Twee maanden geleden
Ongeveer twee maanden geleden was ik op bezoek bij makelaar 2.0 Guru Janetta Dorsman. We hadden een ontzettend leuk gesprek, onder andere over de inzet van sociale media toen ze me vroeg of ik al twitterde. Ik ontstak in een tirade tegen twitter in het kader van wat de boer niet kent…
Lees hier de volledige blog van Gerben Nijmeijer.
———————————————————-
Vastgoed – november 2009
‘Twitter werkt als een kroeg’
In de cursus makelaar 2.0 vertelt docent Jannetta Dorsman makelaars hoe belangrijk nieuwe media zijn voor hun bedrijf. En hoe ze die kunnen inzetten: “Zorg dat je gevonden wordt. Op Google, Funda en sociale netwerken.”
Lees hier het volledige artikel uit de Vastgoed editie 9 van 2009
———————————————————-
Recente reacties