Vanuit Makelaars RESULTAAT help ik makelaars bij het inzetten van nieuwe media om meer leads en klanten te krijgen. Ik geef ze daarbij advies over alle mogelijkheden van web 2.0.
Vertel ze hoe belangrijk het is om zichtbaar te zijn op het internet. Dat emailmarketing ongeveer het minste is, wat je moet doen. Hoe belangrijk het is om van je te laten horen in deze tijd van sociale netwerken, zoals Flickr, YouTube, SlideShare, LinkedIn, Twitter, etc. Dat Bloggen bijna een must wordt voor de makelaar van vandaag.
De nieuwe makelaar? De makelaar 2.0! Bestaat die dan?
De discussie is al langer gaande of de makelaar 2.0 bestaat of niet. Zelf ben ik van mening dat er slechts een handjevol makelaars is, die vandaag de dag de nieuwe mogelijkheden kent, begrijpt en succesvol toepast. Mijn passie is het om dat aantal in snel tempo te laten groeien.
Een veel gebruikt voorbeeld gaat over een Amerikaanse makelaar, die vorig jaar een bijzonder origineel filmpje op YouTube heeft geplaatst, wat hem niet alleen een award, maar vooral ook een snelle verkoop en tevreden klanten op heeft geleverd.
En dat laatste is nu juist wat ik al zo lang verkondig: tevreden klanten, dat is waar het uiteindelijk om draait. Zo tevreden, dat ze spontaan over jou gaan vertellen. Oftewel ambassadeurs, één van de favoriete onderwerpen van Jos Burgers. En dan is web 2.0 alleen een handige tool om je klanten hun tevredenheid te laten uiten via reacties op je blog, foto’s of filmpjes. Of over je te praten op een internetforum of in één van de vele sociale netwerken.
De komende periode kun je dus meer verwachten over de toepassing van nieuwe media voor makelaars.
Heb je een verzoeknummer? Laat het me weten, dan behandel ik dat onderwerp als eerstvolgende.
Deze post is een bewerking van een eerder geplaatst artikel op mijn weblog van Ondernemers RESULTAAT
Ook wij proberen de makelaardij in beweging te krijgen met het optimaliseren van de woningpresentatie.
Zoals wij vaker schrijven:
Ieder product dat op de markt komt wordt uitgebreid gemarket. Een team van professionals zorgt er voor dat het product zo goed mogelijk wordt gepresenteerd om een zo hoog mogelijke opbrengst te genereren. Maar bij het duurste dat een mens in zijn leven zal kopen en verkopen valt de presentatie vaak vies tegen. Op sites als Funda kom je de meest bizarre foto’s tegen die je kunt verzinnen.
Om die reden is Gras Vormgeving en Voor[n]Stijl gestart met een nieuwe blog Foute Huizen. Met veel enthousiasme, de inzet van stylisten van Styling Nederland en andere vrijwilligers, is deze blog groeiend. Op http://www.foutehuizen.nl zullen wij al die foto’s die echt niet kunnen verzamelen om een lans te breken voor een nieuwe beroepsgroep: De verkoopstylisten. Want verkoopstyling maakt het verschil tussen Te Koop en Verkocht!
Voor meer informatie over verkoopstyling kun je overigens kijken op http://www.stylingnederland.nl of contact opnemen met ondergetekende. De site is nog in ontwikkeling maar is het domein van een groep enthousiaste en gedreven stylisten die samen willen bereiken dat Foute Huizen over niet al te lange tijd geen bestaansrecht meer heeft!
Hartelijke groet,
Jacqueline Voorn